Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Międzynarodowy Tydzień Mózgu - fotorelacja - wszystkie grupy wiekowe

Międzynarodowy Tydzień Mózgu - fotorelacja - wszystkie grupy wiekowe

Grupa 3-latki. Swoją przygodę z poznawaniem mózgu zaczęliśmy od obejrzenia filmu edukacyjnego " Było sobie życie, Mózg". Dowiedzieliśmy się jak działają zmysły i skąd biorą się różne zachowania. Co robić by nasz mózgu dobrze działał: korzystać z zabaw na świeżym powietrzu, dobrze się wysypiać i zdrowo odżywiać. Przez cały tydzień uczestniczyliśmy w ciekawych formach zajęć, takich jak:

  • poranki czytelnicze z rodzicami,
  • teatrzyk kukiełkowy,
  • zakładanie hodowli w kąciku przyrody: sianie pomidorów koktajlowych, cebuli i fasoli
  • rozwijanie wiedzy przyrodniczej poprzez bezpośrednie działanie,
  • zabawy sensoryczne: lepienie z plasteliny, rozpoznawanie rzeczy po dotyku,
  • zabawy przy piosenkach Marii Tomaszewskiej: rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i poczucia rytmu,
  • aktywne słuchanie muzyki wg. Batti Strauss.

Udział w akcji " Tygodnia Mózgu" to dobry przykład na to, że nauka może być świetną zabawą nawet dla najmłodszych dzieci.

 

Grupa 4-latki. Przez cały tydzień uczestniczyliśmy w ciekawych formach zajęć, mających na celu pobudzenie pracy mózgu. Zrobiliśmy naprawdę wiele:

  • zmobilizowaliśmy obie półkule mózgowe do jednoczesnego działania,
  • uaktywniliśmy procesy myślowe w zabawach z kodowaniem,
  • wykonaliśmy ćwiczenia i zabawy wspomagające pracę mózgu: domino, puzzle, wyklejanki, kreśliliśmy „Leniwe ósemki”,
  • po intensywnym wysiłku relaksowaliśmy w ciszy nasze mózgi w pozycji Cooka , odpoczywaliśmy przy muzyce relaksacyjnej.

Grupa 5/6-latki. Tydzień Mózgu grupa 5,6 - latki Co robiliśmy w ciągu tych 5 dni? Bardzo dużo! Obejrzeliśmy film edukacyjny pt. " Mózg mam i o niego dbam" Dzieci dowiedziały się co to jest mózg, jaką pełni funkcję w naszym organizmie, jak to się dzieje że ruszamy nogą, ręką. Dzieci przeprowadziły burzę mózgów; odpowiadały na pytania, w jaki sposób i dlaczego należy dbać o mózg. Ponadto uczestniczyliśmy w ciekawych formach zajęć, które miały na celu pobudzenie mózgu do działania:

  • zmobilizowaliśmy dwie półkule mózgowe do jednoczesnego działania,
  • pobudzaliśmy procesy myślowe poprzez zabawy z kodowaniem,
  • braliśmy udział w zabawach logicznych oraz rozwiązywaliśmy zagadki,
  • wykonywaliśmy ćwiczenia, które uaktywniają mózg wg kinezjologii edukacyjnej

Cały tydzień był dla dzieci bardzo intensywny i pełen ciekawych informacji. Nasze zajęcia odbywały się pod hasłem: "Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki".

G. Doman

 

Grupa 6-latki.

  • Co to jest mózg?
  • Gdzie się znajduje?
  • Do czego służy?
  • I jak pracuje?
  • Jak rusza nogą?
  • Jak patrzy okiem?
  • Gdzie chowa wszystko, co Pani powie?

6-latki uczestniczyły również w gimnastyce dla mózgu, czyli zabawach i ćwiczeniach logicznego myślenia.

Data dodania: 2023-03-17 14:15:06
Data edycji: 2023-03-17 15:14:35
Ilość wyświetleń: 639

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej